W dzisiejszym zmiennym świecie biznesu, kluczowym elementem skutecznego zarządzania firmą jest umiejętność dokładnej oceny partnerów handlowych przed podjęciem współpracy. „Sposoby weryfikacji kontrahenta” stają się nieodzownym tematem w strategiach bezpieczeństwa przedsiębiorstw. W świecie, w którym uczciwość i wiarygodność partnera biznesowego mają ogromne znaczenie, odkrywanie skutecznych metod weryfikacji staje się kluczowym elementem sukcesu. Istnieją różnorodne środki i strategie, które pozwalają na rzetelną ocenę potencjalnych partnerów, minimalizując tym samym ryzyko finansowe i zabezpieczając stabilność oraz reputację przedsiębiorstwa.
Poniżej przedstawiamy dwa z nich.
REGON (Rejestr Gospodarki Narodowej): informacje na temat przedsiębiorców możesz znaleźć w wyszukiwarce Krajowego Rejestru Podmiotów Gospodarki Narodowej (REGON), prowadzonego przez GUS (Główny Urząd Statystyczny). Interesujący cię podmiot możesz znaleźć po jego numerze NIP, REGON, KRS oraz po adresie. W REGON możesz znaleźć między innymi dane spółek cywilnych, których nie znajdziesz w CEIDG (są tam tylko dane wspólników).
PKD (Polska Klasyfikacja Działalności): w PKD różne branże czy sektory gospodarcze zostały uporządkowane i posegregowane w grupy – każdy przedsiębiorca powinien wśród nich odnaleźć taką, która najlepiej i najbliżej opisuje jego działalność. Kody PKD określają obszar działalności firmy i mają charakter statystyczny. Z określonymi kodami PKD mogą wiązać się specyficzne obowiązki – na przykład dla niektórych kodów jest wymagana określona forma działalności, przypisany specyficzny rodzaj opodatkowania, obowiązek stosowania kas fiskalnych czy rejestracji VAT.
Obowiązek posługiwania się kodami PKD dotyczy:
- osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, wpisanych do CEIDG;
- podmiotów objętych obowiązkiem wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS), czyli na przykład spółek osobowych, kapitałowych, spółdzielni, fundacji.
Ile można mieć kodów PKD? JDG (jednoosobowa działalność gospodarcza) jeden kod głównej działalności, czyli tej, która ma największy udział w przychodach ze sprzedaży towarów lub ze świadczenia usług. Dowolną liczbę kodów pozostałej działalności, czyli dla tych czynności, które wykonujesz jako przedsiębiorca, a które nie są twoją główną działalnością. Jeśli rejestrujesz spółkę w KRS, możesz podać maksymalnie 10 kodów PKD, w tym jeden przedmiot przeważającej działalności na poziomie podklasy.
Potrzebujesz konsultacji i omówienia, jak skutecznie zabezpieczyć firmę i zminimalizować ilość potencjalnych nieprawidłowości. Potrzebujesz weryfikacji kontrahenta przed podjęciem decyzji o współpracy?
Skontaktuj się z Nami, a pomożemy wybrać rozwiązania najlepsze dla Ciebie.